نتایج نظرسنجی یک شرکت صاحبنام از افزایش 57 درصدی فعالیتهای چاپی در خاورمیانه و آفریقا عنوان میکند که شرکتهای حاضر در این منطقه نسبت به سه سال گذشته رشد چشمگیری داشتهاند؛ در عین حال در خاورمیانه چندان از هزینههایی که برای چاپ صرف میکنند مطلع نیستند.
آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ابوالفضل ایمنی؛ کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی کسب و کارهای جدید در یادداشتی که در اختیار ایبنا قرار داده است به نقش کارآفرینی صنعت چاپ و توسعه صادرات غیرنفتی از این طریق اشاره کرده است.
متن این یادداشت به شرح زیر است؛
در مراکز دانشگاهی تعاریف بسیاری از واژه کارآفرینی میشود، اما به زبان ساده کارآفرینی خلق و ایجاد بینشی ارزشمند است. بهعبارتی کارآفرینی فرآیند ایجاد و دستیابی به فرصتها است و شامل، خلق و توزیع ارزش و منافع بین افراد، گروهها، سازمانها و جامعه است. سابقه کارآفرینی به قرن شانزدهم میلادی باز میگردد و در ایران با آغاز برنامه سوم توسعه در اوایل 1380 موضوع توسعه کار آفرینی مورد توجه قرار گرفت. با گذشت زمان کارآفرینی به عنوان یکی از مهمترین دغدغههای دولتمران قرار گفت و در سراسر جهان توجه ویژهای به این مبحث معطوف گردید.
ادامه مطلب
درباره این سایت