صنعت چاپ در چند دهه اخیر رشد روزافزونی را تجربه کرده است به طوریکه میتوان صنعت چاپ را از چاپ روی لباس و هدایای تبلیغاتی مانند
چاپ سررسید ،
چاپ تقویم رومیزی دانست تا بخشی بزرگی در صادرات و درآمد ناخلص ملی همچنین در دو دهه گذشته با ورود اولین ماشین های افست چهاررنگ همزمان تب شدیدی صنعت چاپ کشور را در بر گرفت و چشم و هم چشمی چاپخانه داران تنها جیب دست چندم فروش ها را پر کرد و صنعت چاپ ایران را انبار ماشین های فرسوده جهان.
آزانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، این تب وقتی فرونشست که دیگر دیر شده بود. بخش عمده سرمایهگذاری برای خرید فناوریهای نو و دست دوم بدون پشتوانه مطالعاتی نیازسنجی و
امکانسنجی طرح بوده و از همین رو در حالی که در برخی حوزهها تقاضای کمی و کیفی مشتریان داخلی بیجواب مانده، در بخش دیگر واحدهای چاپ، روی به رقابتهای غیر حرفهای آوردهاند. رقابتی که تلفات آن خروج 300 چاپخانه دار از گردونه فعالیت
صنعت چاپ کشور بود.
ادامه مطلب
درباره این سایت